A magyar lakosság közel 60 %-a követi figyelemmel a sporteseményeket, többségük a rangos sporteseményekre koncentrál. A kézilabda a csapatsportok népszerűségi sorrendjében második helyezett, és ugyancsak ezüstérmes azon sportok listáján, amelynek eredményeire legbüszkébbek a megkérdezettek.
Az AC Nielsen Piackutató Kft. közvélemény-kutatást végzett a közelmúltban a magyar lakosság sport- és szurkolás attitűdjeivel kapcsolatosan. A 600 fős reprezentatív felmérés - az eredményeket három országrészre bontva - az ország egész területén zajlott. A magyar lakosság 58 %-a követi valamilyen szinten a sporteseményeket, legnagyobb arányban a nyugati régió lakossága. Az itt élők 78 %-a nyitott a sportokra, és minden tizedik ember rendszeresen követi a sporteseményeket.
Általában jellemző, hogy azok közül, akik követik is a sporteseményeket, legtöbbjüknek (összes válaszadó 26 %-a) a világesemények (VB, Olimpia) kötik le a figyelmüket. Nem okozott meglepetést, hogy a legnépszerűbb csapatsport Magyarországon a foci, ezt azonban szorosan követi a kézilabda. A népszerűségi sorrend ezüstérmes sportága iránt a megkérdezettek közel 30 %-a érdeklődik, és a különösen nagy a kézilabda rajongók tábora az ország nyugati felében. Kis ország vagyunk, így valóban büszkeségre ad okot, ha nemzetközi szinten is jelentős eredményeket érünk el a sportban.
A sport iránt érdeklődők körében minden harmadik ember kifejezetten büszke a magyar kézilabdások eredményeire. A nyugati országrészben élők pedig nemcsak jobban kedvelik a kézilabdát, hanem kimagaslóan büszkék is a sportág eredményeire: itt a sport iránt fogékonyságot mutató válaszadók 42 %-a büszke a kézilabda eredményeire, sikereire. A sport iránt komolyabban érdeklődők 17 %-a megy ki személyesen is kedvenc csapata mérkőzéseire szurkolni - a nyugati országrészen ez az arány szintén magasabb. 13 %-uk a fanatikus szurkoló, ők azok, akik az igazi szurkoló hangulatot biztosítják a mérkőzéseken: a csapat pólójában, dobokkal járnak ki a mérkőzésekre.
Mi alapján választunk kedvenc csapatot? A válaszadók szerint a helyi kötődés a meghatározó. Ennek talán elsőre egy kicsit ellentmond a kedvenc kézilabda játékos kiválasztásának eredménye: a listán Görbicz Anita, a Győri Audi ETO játékosa vezet, de a középső országrészben többen jelölték meg őt, mint a nyugati régióban. A magyarázat Anita ismertsége és népszerűsége, hiszen a 2005-ben a világ legjobb játékosának választott Görbiczre méltán lehet büszke az egész ország.
A megkérdezettek közül szinte mindenki egyetértett abban is, hogy a szurkolók hozzájárulnak csapatuk sikeréhez. A szurkolók – bár fizikailag elkülönülnek a verseny fő színhelyétől, a pályától – befolyással bírnak a sportolók teljesítményére. A mérkőzés valójában nemcsak lent a pályán, hanem a lelátókon, a nézőközönség soraiban is zajlik – a szurkolók a csapat nyolcadik tagjaként aktív szerepet vállalnak, és a mérkőzés részesévé válnak.
A csapatsport azonban nemcsak a sportolókról, a csapat vezetőségéről és a szurkolókról szól, hanem azokról a szervezetekről, cégekről is, akik a sportág vagy a csapat mellé állva támogatást nyújtanak. A válaszadók 87 %-a nagyon jó véleménnyel van azokról a cégekről illetve termékekről, amelyek támogatják a sportot, és ez – ha bevallottan csak kis mértékben is, de – befolyásolja vásárlási hajlandóságukat.
Összességében elmondható, hogy vannak ugyan regionális különbségek a csapatsportok, azon belül is a kézilabda megítélésében, de minden régióban van olyan kézilabda csapat, amely aktivizálni képes - nem kis létszámú - szurkolótáborát.